Jak w 7 dni przenieść najlepsze praktyki usługi planowania kuchni do formy on-line?

12.10.2020
BEZPOŚREDNIE WSPARCIE SPRZEDAŻY
Jak w 7 dni przenieść najlepsze praktyki usługi planowania kuchni do formy on-line?

Pandemia i zamknięcie sklepów stacjonarnych, z dnia na dzień wymusiły na jednej z czołowych sieci retail, zaadaptowanie usługi stacjonarnego planowania kuchni do obsługi online. Brak możliwości bezpośredniego kontaktu z klientem, jak i sprzedaży w sklepach  stacjonarnych był ogromnym wyzwaniem dla firmy. Dla nas wyzwaniem było przeniesienie konkretnej usługi, opartej na bezpośrednim kontakcie z projektantem, do formy zdalnej. A to wszystko w ciągu zaledwie kilku dni.

Klientowi zależało, aby utrzymać sprzedaż kuchni na stałym poziomie. Dlatego odpowiadaliśmy za zmodernizowanie komunikacji, narzędzi oraz zasobów w zakresie przeniesienia usług, które oparte były na kontakcie bezpośrednim pracownika z klientem, do Internetu.

Rozwiązanie:

  • Zaadaptowaliśmy dostępne narzędzia, aby szybko dostosować się do nowych warunków i podtrzymać ciągłość sprzedaży.

  • Rozszerzyliśmy możliwości zdalnego kontaktu na każdym etapie procesu zakupowego. Kilkuosobowy zespół Obsługi Klienta Online został rozbudowany o pracowników z konkretnych sklepów. W ciągu zaledwie tygodnia zostali przeszkoleni do obsługiwania planowania kuchni online.

  • Zapewniliśmy zdalne wsparcie dla procesów posprzedażowych w celu utrzymania wysokiego poziomu satysfakcji: zwiększyliśmy efektywność procesu reklamacyjnego online.

Rezultaty:

Rozbudowa możliwości technicznych w zakresie „Zdalnego planowania kuchni” spowodowała wzrost ilości realizowanych usług o 6200% w stosunku do okresu poprzedzającego. Było to efektem zwiększenia ilości planerów i i obniżenia ceny do 1zł. Gdy zmieniliśmy cenę na 49zł wzrost utrzymywał się na poziomie 1900% w stosunku do okresu przed pandemią.

LOYALTY POINT realizuje projekt przy wsparciu Funduszy Europejskich. Dowiedz się więcej