Jak zwiększyć ilość rezerwacji wycieczek w przedsprzedaży wśród klientów powracających o 70% bez standardowego obniżania ceny – Rainbow Tours
Celem kampanii było zaproponowanie w przedsprzedaży Klientom wyjazdów wakacyjnych z biurem podróży. Wyzwaniem było stworzenie oferty bez standardowego obniżania ceny. Chcieliśmy zwiększyć zaangażowanie i wyróżnić klientów powracających, którzy już wyjeżdżali z Rainbow. Za cel postawiliśmy sobie wzrost liczby rezerwacji ofert w przedsprzedaży względem ubiegłego roku.

Rozwiązanie:
- Przeprowadzona analiza historii transakcyjnej pozwoliła zbudować segmenty i dopasować motywatory oraz benefity, które zaakcentowano
w komunikacji. - Dzięki segmentacji Klientów mogliśmy dotrzeć z personalizowaną ofertą, dopasowaną do preferencji wyjazdowych danej osoby. Sekwencyjna,
dobrze stargetowana komunikacja i nagrodzenie lojalnych klientów bonami zwiększyło ich chęć do zakupu wycieczek z większym wyprzedzeniem. - Zbudowaliśmy model scoringowy, który zidentyfikował klientów o najwyższym prawdopodobieństwie zakupu, co pozwoliło zogniskować ograniczone zasoby i siły sprzedaży na klientach, których uznaliśmy za najbardziej zainteresowanych.
- Zamiast typowego rabatu cenowego, który obniża zysk ze sprzedaży oferty, został wdrożony kupon na zakup następnego wyjazdu, którego wartość uzależniono od liczby poprzednich transakcji.
Rezultaty:
Dzięki naszym rozwiązaniom mogliśmy dotrzeć z ofertą promocyjną do osób najbardziej zainteresowanych. Dodatkowo udało się nam spersonalizować komunikację i dopasować wybrane atrybuty oferty do preferencji Klientów – rodzina z dziećmi, młodzi single, osoby ceniące sobie aktywny wypoczynek czy inne, wyselekcjonowane segmenty Klientów, otrzymały dedykowane komunikaty. Dzięki odpowiedniej analizie struktury Klientów mogliśmy nagrodzić ich lojalność z ubiegłych lat.