Mechaniki
w programach
lojalnościowych

Program Cashback oferuje klientom częściowy zwrot gotówki za dokonane transakcje w formie rabatu, który mogą wykorzystać przy kolejnym zakupie. W ten sposób marka zachęca do ponownego odwiedzenia swojego punktu sprzedaży.

Korzyści:

1. Wzrost postrzeganej
wartości marki
2. Wysoka powracalność klientów
3. Prosta obsługa
programu
4. Budowanie
zaangażowania klientów

W statusowym programie klienci, wraz z dokonywaniem zakupów i angażowaniem się w działania marki, awansują na coraz wyższe poziomy członkostwa i odkrywają związanie z nimi korzyści. Program pozwala wzmacniać więzi z klientami i utrzymywać ich zainteresowanie.

Korzyści:

1. Nawiązywanie długotrwałych i gratyfikujących relacji z marką
2. Wysoce ukierunkowane doświadczenie
3. Wysoka bariera wyjścia z programu zapobiegjąca utracie klientów
4. Poziomy korzyści wyróżniają markę na tle konkurencji

Program punktowy nagradza klientów za dokonane zakupy lub aktywności punktami, które mogą wymieniać na kolejne benefity lub nagrody rzeczowe. Program motywuje do zakupów w jednym sklepie w dłuższej perspektywie i zapewnia wyższą lojalność.

Korzyści:

1. Wygodna i łatwa do budżetowania
2. Wzrost postrzeganej
wartości marki
3. Prosta obsługa programu
4. Możliwość identyfikacji klienta

W ramach programu ofertowo-gratisowego członkowie otrzymują nagrody, rabaty lub vouchery za kolejne aktywności rejestrowane na karcie lojalnościowej. Atrakcyjne nagrody są motywacją do kolejnych zakupów.

Korzyści:

1. Wsparcie budowania własnej marki
2. Łatwość obsługi i zarządzania
3. Wzrost postrzeganej
wartości marki
4. Spersonalizowane doświadczenie klienta

Hybrydowy program lojalnościowy pozwala na dowolne łączenie mechanik programu. Połączenie wielu elementów może okazać się kluczem do stworzenia idealnego rozwiązania dla klubowiczów, które będzie pasowało do strategii biznesowej firmy. Wprowadzanie hybrydowego programu lojalnościowego jest optymalnym rozwiązaniem, które pozwala zachęcić jak największą liczbę klientów o różnych upodobaniach.

Korzyści:

1. Szeroki wachlarz możliwości
2. Wzrost różnych wartości KPI
3. Elastyczność rozwiązań
4. Dopasowanie do potrzeb i oczekiwań konsumentów

Grywalizacja jest popularnym sposobem na zwiększenie zaangażowania klientów w program lojalnościowy. Realizowanie wyznaczonych zadań daje klubowiczom poczucie satysfakcji i zwiększa motywację do zakupów, a marce ułatwia osiąganie celów biznesowych.

Korzyści:

1. Motywacja do cyklicznych działań i aktywności
2. Zaangażowanie wykraczające poza transakcje
3. Budowanie pozytywnych doświadczeń
4. Zachęcenie klientów do identyfikacji

Multibrandowe programy łączą korzyści wielu marek w jednym miejscu. Zwiększa to liczbę klientów, zachęcając ich do korzystania z ofert różnych punktów jednocześnie. Rozwiązanie pozwala obniżyć koszty obsługi i powiększyć bazę danych klientów, która jest pierwszym krokiem do lepszej personalizacji ofert i detekcji nowych trendów.

Korzyści:

1. Większa liczba odwiedzin i powtarzalności zakupów
2. Identyfikacja klienta pozwala na rozpoznanie go w innych punktach
3. Omnichannelowy punkt widzenia profilu konsumenckiego
4. Wyższa atrakcyjność dzięki integracji ofert wielu najemców

Program lojalnościowy – wszystko, co musisz wiedzieć

Program lojalnościowy to jedna z najpopularniejszych i najbardziej skutecznych metod wsparcia sprzedaży. Jest to długotrwałe i zaplanowane działanie marketingowe, mające na celu zbudowanie i wzmocnienie relacji z klientami poprzez nagradzanie ich za zakupy. Dowiedz się, jak efektywnie rozwijać lojalność klientów
Przejdź do artykułu
LOYALTY POINT realizuje projekt przy wsparciu Funduszy Europejskich. Dowiedz się więcej