Długofalowa aktywizacja partnerów handlowych – program B2B Continental Opony Polska

Długofalowa aktywizacja partnerów handlowych – program B2B Continental Opony Polska
Konkurencja na rynku programów B2B jest duża i zwykle największym wyzwaniem jest trudność w zbudowaniu oczekiwanego zaangażowania Partnerów. Program lojalnościowy ContiPartner służy wsparciu sprzedaży B2B. Istnieje na rynku od 2015 roku, jednak wcześniejsze edycje prowadzone były w rozproszonym środowisku. Skutkowało to wydłużonym oczekiwaniem na realizację zamówienia i wywoływało małe zaangażowanie Uczestników.
W 2019 r. wspólnie z ekspertami Continental, postawiliśmy przed sobą duże wyzwanie. Zależało nam na odbudowaniu zaufania Partnerów, dostosowaniu całokształtu Programu do indywidualnych potrzeb i oczekiwań, które zmieniły się od rozpoczęcia Programu oraz zmaksymalizowaniu aktywność Uczestników.
Główny nacisk położyliśmy na intuicyjność obsługi programu, ponieważ wiemy, że na rynku B2B czas poświęcany na obsługę programu jest jednym z największych wyzwań. Ważnym aspektem było przygotowanie platformy równie intuicyjnej i łatwej w obsłudze, także przy wykorzystaniu smartfonów.
Rozwiązanie:
- Nowy program wsparcia sprzedaży ContiPartner w modelu B2B powstał na zintegrowanej platformie. Nawiązywał do sklepu internetowego, gdzie walutą są gromadzone punkty.
- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Uczestników w 2020r., wdrożyliśmy integrację płatności online za zamówienia, co pozwoliło Partnerom na pozyskanie nagród nie tylko w zamian za zgromadzone punkty, ale również umożliwiło dokonywanie płatności z własnego budżetu. Świadczy to o tym, że nagrody są atrakcyjnie dobrane do potrzeb Uczestników. Dzięki czemu są oni gotowi sfinansować zamówienia dodatkowo z własnych środków.
- W proces rekrutacji nowych Partnerów zaangażowaliśmy własne siły sprzedaży firmy Continental. Ich zadaniem było zadbać, aby osoby reprezentujące daną spółkę w Programie były jednocześnie osobami decyzyjnymi i mającymi największy wpływ na wspólny biznes.
- Istotnym elementem zmian było odświeżenie kreacji. Dodatkowo zależalo nam na targetowanej komunikacji, aktywizującej Uczestników wysyłana w kluczowych momentach programu w zależności od priorytetów sprzedażowych. Dotyczy to także akcji sezonowych/specjalnych oraz informacji o nowych produktach w katalogu nagród, możliwości zdobycia dodatkowych punktów oraz życzeniach okazjonalnych.

Rezultaty:
Program B2B nie musi być skomplikowany w swojej mechanice, aby był skuteczny. Na przykładzie ContiPartner pokazujemy, że osiągnęliśmy cele szczególnie istotne dla Partnerów Biznesowych. Mowa tu o szybkiej i intuicyjnej obsłudze, nagrodach trafionych w potrzeby biznesowe oraz zaufaniu. Efektem naszych działań jest wzrost rejestracji do Programu oraz aktywności dotychczasowych Partnerów, a także minimalizacja otrzymywanych reklamacji. Usprawnienia w programie wpłynęły również na znaczący wzrost liczby oraz wartości zamawianych nagród.
96% z zalogowanych Uczestników dokonało przynajmniej jednego zamówienia. Skróceniu uległ czas oczekiwania na nagrodę. Zeszliśmy z 25 dni roboczych (edycja 2018), do 3 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia (edycja 2019), przy deklarowanym regulaminowo czasie dostawy do 10 dni roboczych. W porównaniu do edycji 2018 w edycji 2019 minimalizacji uległa również liczba reklamacji – spadek o 78%.
Osiągnięty sukces poprzedziliśmy szczegółową analizą danych, procesów, a przede wszystkim, potrzeb rynku. Przygotowaliśmy dynamiczny, etapowy plan dostosowania Programu do aktualnych potrzeb Partnerów oraz strategii jego rozwoju na przyszłość, który okazał się dużym sukcesem.