Długofalowa aktywizacja partnerów handlowych – program lojalnościowy B2B Continental Opony Polska

28.10.2020
OBSŁUGA PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH
STRATEGIE PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH
Długofalowa aktywizacja partnerów handlowych – program lojalnościowy B2B Continental Opony Polska

Konkurencja na rynku programów B2B jest duża i zwykle największym wyzwaniem jest trudność w zbudowaniu oczekiwanego zaangażowania Partnerów. Program lojalnościowy ContiPartner służy wsparciu sprzedaży B2B. Istnieje na rynku od 2015 roku, jednak wcześniejsze edycje prowadzone były w rozproszonym środowisku. Skutkowało to wydłużonym oczekiwaniem na realizację zamówienia i wywoływało małe zaangażowanie Uczestników.

W 2019 r. wspólnie z ekspertami Continental, postawiliśmy przed sobą duże wyzwanie. Zależało nam na odbudowaniu zaufania Partnerów, dostosowaniu całokształtu Programu do indywidualnych potrzeb i oczekiwań, które zmieniły się od rozpoczęcia Programu oraz zmaksymalizowaniu aktywność Uczestników.

Główny nacisk położyliśmy na intuicyjność obsługi programu, ponieważ wiemy, że na rynku B2B czas poświęcany na obsługę programu jest jednym z największych wyzwań.  Ważnym aspektem było przygotowanie platformy równie intuicyjnej i łatwej w obsłudze, także przy wykorzystaniu smartfonów.

Rozwiązanie:

  • Nowy program wsparcia sprzedaży ContiPartner w modelu B2B powstał na zintegrowanej platformie. Nawiązywał do sklepu internetowego, gdzie walutą są gromadzone punkty.

  • Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Uczestników w 2020r., wdrożyliśmy integrację płatności online za zamówienia, co pozwoliło Partnerom na pozyskanie nagród nie tylko w zamian za zgromadzone  punkty, ale również umożliwiło dokonywanie płatności z własnego budżetu. Świadczy to o tym, że nagrody są atrakcyjnie dobrane do potrzeb Uczestników. Dzięki czemu są oni gotowi sfinansować zamówienia dodatkowo z własnych środków.

  • W proces rekrutacji nowych Partnerów zaangażowaliśmy własne siły sprzedaży firmy Continental. Ich zadaniem było zadbać, aby osoby reprezentujące daną spółkę w Programie były jednocześnie osobami decyzyjnymi i mającymi największy wpływ na wspólny biznes.

  • Istotnym elementem zmian było odświeżenie kreacji. Dodatkowo zależalo nam na targetowanej komunikacji, aktywizującej Uczestników wysyłana w kluczowych momentach programu w zależności od priorytetów sprzedażowych. Dotyczy to także akcji sezonowych/specjalnych oraz informacji o nowych produktach w katalogu nagród, możliwości zdobycia dodatkowych punktów oraz życzeniach okazjonalnych.

Rezultaty:

Program B2B nie musi być skomplikowany w swojej mechanice, aby był skuteczny. Na przykładzie ContiPartner pokazujemy, że osiągnęliśmy cele szczególnie istotne dla Partnerów Biznesowych. Mowa tu o szybkiej i intuicyjnej obsłudze, nagrodach trafionych w potrzeby biznesowe oraz zaufaniu. Efektem naszych działań jest wzrost rejestracji do Programu oraz aktywności dotychczasowych Partnerów, a także minimalizacja otrzymywanych reklamacji. Usprawnienia w programie wpłynęły również na znaczący wzrost liczby oraz wartości zamawianych nagród.

96% z zalogowanych Uczestników dokonało przynajmniej jednego zamówienia. Skróceniu uległ czas oczekiwania na nagrodę. Zeszliśmy z 25 dni roboczych (edycja 2018), do 3 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia (edycja 2019), przy deklarowanym regulaminowo czasie dostawy do 10 dni roboczych. W porównaniu do edycji 2018 w edycji 2019 minimalizacji uległa również liczba reklamacji – spadek o 78%.

Osiągnięty sukces poprzedziliśmy szczegółową analizą danych, procesów, a przede wszystkim, potrzeb rynku. Przygotowaliśmy dynamiczny, etapowy plan dostosowania Programu do aktualnych potrzeb Partnerów oraz strategii jego rozwoju na przyszłość, który okazał się dużym sukcesem.

LOYALTY POINT realizuje projekt przy wsparciu Funduszy Europejskich. Dowiedz się więcej