Jak zwiększyć ilość rezerwacji o 70% bez obniżania ceny –
Rainbow Tours
Jak zwiększyć ilość rezerwacji o 70% bez obniżania ceny –
Rainbow Tours
Celem kampanii było zaproponowanie w przedsprzedaży Klientom wyjazdów wakacyjnych z biurem podróży. Wyzwaniem było stworzenie oferty bez standardowego obniżania ceny. W związku z tym chcieliśmy zwiększyć zaangażowanie i wyróżnić klientów powracających, którzy już wyjeżdżali z Rainbow. Za cel postawiliśmy sobie wzrost liczby rezerwacji ofert w przedsprzedaży względem ubiegłego roku.
Rozwiązanie:
- Przeprowadzona analiza historii transakcyjnej pozwoliła zbudować segmenty i dopasować motywatory oraz benefity, które zaakcentowano w komunikacji.
- Dzięki segmentacji Klientów mogliśmy dotrzeć z personalizowaną ofertą, dopasowaną do preferencji wyjazdowych danej osoby. Sekwencyjna, dobrze stargetowana komunikacja i nagrodzenie lojalnych klientów bonami zwiększyło ich chęć do zakupu wycieczek z większym wyprzedzeniem.
- Zbudowaliśmy model scoringowy, który zidentyfikował klientów o najwyższym prawdopodobieństwie zakupu. Pozwoliło to zogniskować ograniczone zasoby i siły sprzedaży na klientach, których uznaliśmy za najbardziej zainteresowanych.
- Zamiast typowego rabatu cenowego, który obniża zysk ze sprzedaży oferty, wdrożyliśmy kupon na zakup następnego wyjazdu. Jego wartość została uzależniona od liczby poprzednich transakcji.
Rezultaty:
Dzięki naszym rozwiązaniom mogliśmy dotrzeć z ofertą promocyjną do osób najbardziej zainteresowanych. Dodatkowo spersonalizowaliśmy komunikację i dopasowaliśmy wybrane atrybuty oferty do preferencji Klientów. W rezultacie rodziny z dziećmi, młodzi single, osoby ceniące sobie aktywny wypoczynek czy inne, wyselekcjonowane segmenty Klientów, otrzymały dedykowane komunikaty. Dzięki odpowiedniej analizie struktury Klientów mogliśmy nagrodzić ich lojalność z ubiegłych lat.