Jak zwiększyć ilość rezerwacji o 70% bez obniżania ceny –
Rainbow Tours

12.10.2020
BEZPOŚREDNIE WSPARCIE SPRZEDAŻY
Jak zwiększyć ilość rezerwacji o 70% bez obniżania ceny –
Rainbow Tours

Celem kampanii było zaproponowanie w przedsprzedaży Klientom wyjazdów wakacyjnych z biurem podróży. Wyzwaniem było stworzenie oferty bez standardowego obniżania ceny. W związku z tym chcieliśmy zwiększyć zaangażowanie i wyróżnić klientów powracających, którzy już wyjeżdżali z Rainbow. Za cel postawiliśmy sobie wzrost liczby rezerwacji ofert w przedsprzedaży względem ubiegłego roku.

Rozwiązanie:

  • Przeprowadzona analiza historii transakcyjnej pozwoliła zbudować segmenty i dopasować motywatory oraz benefity, które zaakcentowano w komunikacji.

  • Dzięki segmentacji Klientów mogliśmy dotrzeć z personalizowaną ofertą, dopasowaną do preferencji wyjazdowych danej osoby. Sekwencyjna, dobrze stargetowana komunikacja i nagrodzenie lojalnych klientów bonami zwiększyło ich chęć do zakupu wycieczek z większym wyprzedzeniem.

  • Zbudowaliśmy model scoringowy, który zidentyfikował klientów o najwyższym prawdopodobieństwie zakupu. Pozwoliło to zogniskować ograniczone zasoby i siły sprzedaży na klientach, których uznaliśmy za najbardziej zainteresowanych.

  • Zamiast typowego rabatu cenowego, który obniża zysk ze sprzedaży oferty, wdrożyliśmy kupon na zakup następnego wyjazdu. Jego wartość została uzależniona od liczby poprzednich transakcji.
Rainbow - przedsprzedaż, oferta dla powracających

Rezultaty:

Dzięki naszym rozwiązaniom mogliśmy dotrzeć z ofertą promocyjną do osób najbardziej zainteresowanych. Dodatkowo spersonalizowaliśmy komunikację i dopasowaliśmy wybrane atrybuty oferty do preferencji Klientów. W rezultacie rodziny z dziećmi, młodzi single, osoby ceniące sobie aktywny wypoczynek czy inne, wyselekcjonowane segmenty Klientów, otrzymały dedykowane komunikaty. Dzięki odpowiedniej analizie struktury Klientów mogliśmy nagrodzić ich lojalność z ubiegłych lat.

LOYALTY POINT realizuje projekt przy wsparciu Funduszy Europejskich. Dowiedz się więcej