Przejęcie globalnego rozwiązania i udoskonalenie go na rynku polskim – program lojalnościowy Decathlon
Przejęcie globalnego rozwiązania i udoskonalenie go na rynku polskim – program lojalnościowy Decathlon
Do kwietnia 2019 roku zespół francuski zarządzał globalnie programem lojalnościowym Karta Decathlon. Loyalty Point stanęło przed wyzwaniem przejęcia obsługi programu na terenie Polski.
Po wcześniejszym audycie danych i implementacji systemów developerskich, mogliśmy przejść do działania. Dlatego od 1.04.2019 r. zajęliśmy się obsługą systemu CRM programu lojalnościowego Karta Decathlon.
Rozwiązanie:
Z początkiem prac przeprowadzono audyt programu lojalnościowego zarządzanego przez zespół francuski oraz segmentację Klientów Decathlon korzystających z Karty. Na podstawie przeprowadzonych analiz Loyalty Point zaproponowało usprawnienie części procesów dotyczących naliczania punktów i generacji / wysyłki vouchera do Klienta. Ostatecznie podstawowa mechanika programu nie uległa zmianie – głównym celem było podtrzymanie programu w oparciu o prowadzone wcześniej działania CRM.
Wdrożenie po naszej stronie obejmowało:
- zintegrowanie systemów z francuskim FTP
- implementację procesów wymiany danych
- budowę procesów naliczania punktów i generacji voucherów
Rezultaty:
Obecnie zespół pracuje nad zaawansowaną analityką danych biznesowych, pogłębiona segmentacją Klientów i budową automatycznych ścieżek komunikacji, a także wdrożeniem spersonalizowanej komunikacji targetowanej.
W rezultacie działań opracowana została nowa strategia programu lojalnościowego opierająca się na mechanice podstawowej, rozbudowana o dodatkowe opcje, stawiająca konsumenta w centrum uwagi. Dzięki temu to on decyduje, na co przeznacza zebrane na karcie punkty. Klient może wymieniać je na dowolne usługi dostępne w ekosystemie Decathlon lub skorzystać z dobrze znanego już vouchera wartościowego.