Przejęcie globalnego rozwiązania i udoskonalenie go na rynku polskim – program lojalnościowy Decathlon

9.10.2020
Przejęcie globalnego rozwiązania i udoskonalenie go na rynku polskim – program lojalnościowy Decathlon

Do kwietnia 2019 roku zespół francuski zarządzał globalnie programem lojalnościowym Karta Decathlon. Loyalty Point stanęło przed wyzwaniem przejęcia obsługi programu na terenie Polski.

Po wcześniejszym audycie danych i implementacji systemów developerskich, mogliśmy przejść do działania. Dlatego od 1.04.2019 r. zajęliśmy się obsługą systemu CRM programu lojalnościowego Karta Decathlon.

Rozwiązanie:

Z początkiem prac przeprowadzono audyt programu lojalnościowego zarządzanego przez zespół francuski oraz segmentację Klientów Decathlon korzystających z Karty. Na podstawie przeprowadzonych analiz Loyalty Point zaproponowało usprawnienie części procesów dotyczących naliczania punktów i generacji / wysyłki vouchera do Klienta. Ostatecznie podstawowa mechanika programu nie uległa zmianie – głównym celem było podtrzymanie programu w oparciu o prowadzone wcześniej działania CRM.


Wdrożenie po naszej stronie obejmowało:

  • zintegrowanie systemów z francuskim FTP

  • implementację procesów wymiany danych

  • budowę procesów naliczania punktów i generacji voucherów

Rezultaty:

Obecnie zespół pracuje nad zaawansowaną analityką danych biznesowych, pogłębiona segmentacją Klientów i budową automatycznych ścieżek komunikacji, a także wdrożeniem spersonalizowanej komunikacji targetowanej.

W rezultacie działań opracowana została nowa strategia programu lojalnościowego opierająca się na mechanice podstawowej, rozbudowana o dodatkowe opcje, stawiająca konsumenta w centrum uwagi. Dzięki temu to on decyduje, na co przeznacza zebrane na karcie punkty. Klient może wymieniać je na dowolne usługi dostępne w ekosystemie Decathlon lub skorzystać z dobrze znanego już vouchera wartościowego.

LOYALTY POINT realizuje projekt przy wsparciu Funduszy Europejskich. Dowiedz się więcej