Kryteria sukcesu programu lojalnościowego – pobierz bezpłatny poradnik

22.06.2022
Kryteria sukcesu programu lojalnościowego – pobierz bezpłatny poradnik

Programy lojalnościowe cieszą się niesłabnącą popularnością zarówno wśród organizatorów, jak i klientów. Ich liczba na rynku stale rośnie – uruchamiają je światowe korporacje, ale także lokalne sklepy. Wszystkie mają jeden cel: zatrzymać klienta na dłużej.

  • klient, który zarejestruje się do programu, jest o 60% bardziej skłonny do dokonania zakupu.
  • lojalny klient wydaje zwykle nawet o 50% więcej niż nowy.

Dodatkowo pandemia przyczyniła się do zmiany świadomości marek. Wiele firm, głównie dzięki bazie lojalnych klientów, mogło przetrwać kryzysowy czas. Z kolei zapowiedź wycofywania third-party cookies sprawiła, że marki coraz bardziej zaczynają rozumieć potrzebę budowania własnych baz danych i postrzegają program lojalnościowy jako inwestycję, a nie dodatkowy koszt.

Według raportu Capgemini Reinventing Loyalty Programs for the Digital Age, 77% programów lojalnościowych opartych jedynie na rabatach transakcyjnych nie przetrwa dłużej niż dwa lata. Co sprawia, że jedne programy lojalnościowe odnoszą sukces, podczas gdy inne – z pozoru bardzo do nich podobne – nie cieszą się powodzeniem?

Poznaj 10 kryteriów, które przyczynią się do sukcesu projektu.

Z poradnika dowiesz się:

  • co wyróżnia efektywne programy lojalnościowe,
  • jakie są najlepsze praktyki zarządzania lojalnością,
  • na co zwrócić uwagę, projektując strategię programu lojalnościowego,
  • jakie trendy obowiązują w kontekście tworzenia programów lojalnościowych.

POBIERZ BEZPŁATNY PORADNIK

LOYALTY POINT realizuje projekt przy wsparciu Funduszy Europejskich. Dowiedz się więcej